De mooiste voorbeelden van (online) personeelsbladen

ViVa! Zorggroep

Viva! Zorggroep heeft online magazines omarmd: van personeelsblad tot opleidingsoverzicht en jaarverslag. Meerdere Viva-afdelingen maken onafhankelijk hun eigen digitale publicaties voor speciale doeleinden.

Bekijk deze case

HLT Sam&

Gemeente HLTsamen communiceert intern met hun digitale personeelsblad HLT Sam&. Met dit digitale personeelsblad verbinden zij alle medewerkers op verschillende werklocaties met elkaar.

Bekijk deze case

Facta

Bij Facta, een organisatie waarin medewerkers vaak onderweg zijn, is een digitaal personeelsblad ideaal. Met Verder met Facta blijven collega’s betrokken en goed geïnformeerd, waar ze ook zijn.

Bekijk deze case

Case:

Viva! Zorggroep zet digitale publicaties breed in

Viva! Zorggroep staat met ruim 4.000 medewerkers klaar voor zo’n 30.000 cliënten op het gebied van wonen, welzijn en zorg.

Brede toepassingen

Viva! Zorggroep heeft online magazines omarmd, voor communicatie met zowel personeel als cliënten. Van het personeelsblad tot een toolkit voor digitale vaardigheden en van een opleidingsoverzicht tot het jaarverslag. Naast de communicatieafdeling maken ook HR en Opleiding en Ontwikkeling online publicaties voor interne en externe communicatie. Dat online magazines breed inzetbaar zijn laat Viva duidelijk zien.

Resultaten

Viva! Zorggroep is zeer te spreken over de resultaten. Zowel het aantal gelezen pagina’s als de leestijd is bovengemiddeld. De mogelijkheid om tekst, foto’s en video’s te combineren tot aantrekkelijke pagina’s spreekt de medewerkers bijzonder aan.

Case:

HLT Sam&

Bij gemeente HLTsamen werken zo'n 500 medewerkers voor de gemeenten Hillegom, Lisse en Teylingen. Gezamenlijk staan zij klaar voor meer dan 80.000 inwoners in de Bollenstreek.​ Het motto is: Wat we doen, doen we samen.

Verschillende locaties, één blad

Het online personeelsblad Sam& verbindt collega’s in Hillegom, Lisse, Sassenheim, Voorhout én thuis met elkaar. Met zoveel verschillende locaties is het fijn om door middel van één blad, iedereen op de hoogte te houden. En bij bijzondere verhalen, projecten en nieuwtjes te betrekken. De vormgeving sluit uiteraard aan bij de huisstijl van de organisatie.

Resultaten

Het magazine wordt verstuurd per e-mail. Het hoge openingspercentage en de leestijd van ruim 5 minuten laten zien dat het blad goed gelezen wordt. Sam& slaagt er daarmee in om op een toegankelijke manier de betrokkenheid van medewerkers te versterken.

Case:

Facta

Facta is al 65 jaar een complete dienstverlener in rotating, elektrotechniek en constructietechniek. Ze houden bedrijven letterlijk en figuurlijk draaiende door onderhoud, reparatie en verduurzaming van technische installaties.

Onderweg verbonden

Facta koos voor een digitaal personeelsblad dat past bij een organisatie vol mobiele collega’s. Dankzij het online magazine blijven collega’s tóch goed geïnformeerd en verbonden met elkaar. Het blad is ontworpen in de huisstijl van Facta. Kleine animaties in het logo en de footer zorgen voor interactie en een luxe uitstraling. Ze trekken de aandacht van de lezer. Door de digitale vorm is het blad altijd en overal te lezen – handig voor medewerkers die vaak onderweg zijn en niet altijd op kantoor werken.

Resultaten

Bijna 70% van de lezers opent het personeelsblad op een mobiel apparaat. Wat opvalt is dat de gemiddelde leestijd flink boven het gemiddelde ligt, zelfs met veel collega's die buiten de kantooromgeving werken.

Heb je vragen of wil je meer weten over het maken van online magazines?

Stuur een bericht naar Eveline

Heldere communicatie voor zorg, onderwijs en sociaal domein