
Deze organisaties maken ook online magazines

Laat je verrassen door deze veelzijdige en verfrissende online magazines, helemaal afgestemd op een specifieke doelgroep!
Case:
Viva! Zorggroep zet digitale publicaties breed in
Viva! Zorggroep staat met ruim 4.000 medewerkers klaar voor zo’n 30.000 cliënten op het gebied van wonen, welzijn en zorg.
Brede toepassingen
Viva! Zorggroep heeft online magazines omarmd, voor communicatie met zowel personeel als cliënten. Van het personeelsblad tot een toolkit voor digitale vaardigheden en van een opleidingsoverzicht tot het jaarverslag. Naast de communicatieafdeling maken ook HR en Opleiding en Ontwikkeling online publicaties voor interne en externe communicatie. Dat online magazines breed inzetbaar zijn laat Viva duidelijk zien.
Resultaten
Viva! Zorggroep is zeer te spreken over de resultaten. Zowel het aantal gelezen pagina’s als de leestijd is bovengemiddeld. De mogelijkheid om tekst, foto’s en video’s te combineren tot aantrekkelijke pagina’s spreekt de medewerkers zeer aan.




Case:
BibliotheekWerk is helder over strategisch personeelsbeleid
BibliotheekWerk zet zich in voor het behoud, de bevordering en verbetering van de werkgelegenheid in de branche openbare bibliotheken.
Personeelsbeleid in online magazine
BibliotheekWerk gebruikt een online magazine om strategisch personeelsbeleid over te brengen aan medewerkers. In het magazine lezen zij over de uitdagingen binnen de bibliotheeksector en vertellen bibliotheekdirecteuren hoe zij omgaan met strategisch personeelsbeleid. Een praktisch document om in te spelen op de veranderende arbeidsmarkt en de kracht van eigen personeel te blijven benutten.
Resultaten
In drie maanden tijd bekeek het grootste deel van de doelgroep met magazine. De leestijd van bijna 3 minuten was ruim boven het gemiddelde voor een magazine van deze omvang. De ontvangers waren enthousiast over de heldere opbouw en de smaakvolle vormgeving, in de huisstijlkleuren van de organisatie.




Case:
Stichting Zaadbalkanker
Stichting Zaadbalkanker ondersteunt (ex-)patiënten met zaadbalkanker en hun naasten.
Magazine, special én e-book
Stichting Zaadbalkanker verstuurt maandelijks een online magazine naar patiënten, donateurs en belangstellenden. Ervaringsverhalen en interviews met deskundigen zijn de belangrijkste redactionele pijlers. Ook maakt de stichting digitale specials over bepaalde thema’s én is er een e-book met alle ins en outs rond de ziekte.
Resultaten
Vorig jaar hebben bezoekers zo’n 48.000 pagina’s in de magazines bekeken. De drie best gelezen artikelen zijn ervaringsverhalen van patiënten. Elk artikel bereikte zo’n 1.000 pageviews.



