Deze organisaties maken ook online magazines

Laat je verrassen door deze veelzijdige en verfrissende online magazines, helemaal afgestemd op een specifieke doelgroep!

ViVa! Zorg­groep

Viva! Zorggroep heeft online magazines omarmd: van personeelsblad tot opleidingsoverzicht en jaarverslag. Meerdere Viva-afdelingen maken onafhankelijk hun eigen digitale publicaties voor speciale doeleinden.

Bekijk deze case

Bibliotheek­Werk

BibliotheekWerk gebruikt een online magazine om het personeelsbeleid naar medewerkers te communiceren. Een toegankelijk document voor een wat abstracter onderwerp, mét fijne portretten van bibliotheekdirecteuren.

Bekijk deze case

Stichting ZBK

Stichting Zaadbalkanker verstuurt maandelijks een online magazine naar patiënten, donateurs en belangstellenden. Ervaringsverhalen en interviews met deskundigen zijn de belangrijkste redactionele pijlers.

Bekijk deze case

Case:

Viva! Zorggroep zet digitale publicaties breed in

Viva! Zorggroep staat met ruim 4.000 medewerkers klaar voor zo’n 30.000 cliënten op het gebied van wonen, welzijn en zorg.

Brede toepassingen

Viva! Zorggroep heeft online magazines omarmd, voor communicatie met zowel personeel als cliënten. Van het personeelsblad tot een toolkit voor digitale vaardigheden en van een opleidingsoverzicht tot het jaarverslag. Naast de communicatieafdeling maken ook HR en Opleiding en Ontwikkeling online publicaties voor interne en externe communicatie. Dat online magazines breed inzetbaar zijn laat Viva duidelijk zien.

Resultaten

Viva! Zorggroep is zeer te spreken over de resultaten. Zowel het aantal gelezen pagina’s als de leestijd is bovengemiddeld. De mogelijkheid om tekst, foto’s en video’s te combineren tot aantrekkelijke pagina’s spreekt de medewerkers zeer aan.

Case:

BibliotheekWerk is helder over strategisch personeelsbeleid

BibliotheekWerk zet zich in voor het behoud, de bevordering en verbetering van de werkgelegenheid in de branche openbare bibliotheken.

Personeelsbeleid in online magazine

BibliotheekWerk gebruikt een online magazine om strategisch personeelsbeleid over te brengen aan medewerkers. In het magazine lezen zij over de uitdagingen binnen de bibliotheeksector en vertellen bibliotheekdirecteuren hoe zij omgaan met strategisch personeelsbeleid. Een praktisch document om in te spelen op de veranderende arbeidsmarkt en de kracht van eigen personeel te blijven benutten.

Resultaten

In drie maanden tijd bekeek het grootste deel van de doelgroep met magazine. De leestijd van bijna 3 minuten was ruim boven het gemiddelde voor een magazine van deze omvang. De ontvangers waren enthousiast over de heldere opbouw en de smaakvolle vormgeving, in de huisstijlkleuren van de organisatie.

Case:

Stichting Zaadbalkanker

Stichting Zaadbalkanker ondersteunt (ex-)patiënten met zaadbalkanker en hun naasten.

Magazine, special én e-book

Stichting Zaadbalkanker verstuurt maandelijks een online magazine naar patiënten, donateurs en belangstellenden. Ervaringsverhalen en interviews met deskundigen zijn de belangrijkste redactionele pijlers. Ook maakt de stichting digitale specials over bepaalde thema’s én is er een e-book met alle ins en outs rond de ziekte.

Resultaten

Vorig jaar hebben bezoekers zo’n 48.000 pagina’s in de magazines bekeken. De drie best gelezen artikelen zijn ervaringsverhalen van patiënten. Elk artikel bereikte zo’n 1.000 pageviews.

Meer cases zien?

Heb je vragen of wil je meer weten over het maken van online magazines?

Maak een afspraak met Eveline

Heldere communicatie voor zorg, onderwijs en sociaal domein